Academicus Vampyrus review

Academicus Vampyrus is geschreven door Richelle Mead. Dit is een reeks van 6 boeken waar van het eerste boek de zelfde titel heeft, Academicus Vampyrus.

Het boek gaat over Rose Hathaway en haar beste vriendin Lissa Dragomir. Ze hebben een speciale band. Lissa is de laatste prinses uit de Dragomir lijn en moet daarom beschermd worden. Haar beste vriendin Rose is een hoeder en door hun speciale band is zij de perfecte kandidaat om Lissa te beschermen als ze klaar zijn op Sint Vladimir Academy. Dit boek vertelt veel over het leven van Lissa en Rose op de academie. De roddels, ruzies en de romantiek maken het een spannend en aangrijpend boek.

Zelf was ik vanaf het eerste moment al verslaafd aan deze boeken. Dat komt ook deels door de film Vampire Academy die ook een echte aanrader is om te zien! Zoals ik al eerder vertelde is dit een boekenreeks van 6 boeken. Het eerste boek heet dus Academicus Vampyrus en zo heet de reeks ook. Hier onder komt nog op een rijtje te staan welke boeken er in deze reeks horen!
1. Academicus Vampyrus
2. Ijskoud
3. Schaduwkus
4. Bloedbelofte
5. Geestesband
6. Offergave

Richelle Mead heeft ook nog een andere boekenreeks geschreven genaamd De Alchemisten. Dit is een aansluiting op de Academicus Vampyrus reeks maar volgt het leven van de alchemist Sydney die in de laatste delen van de Academicus Vampyrus reeks voor komt. Dit is ook een reeks van 6 boeken maar ik heb slecht nieuws.
Richelle Mead is een Amerikaanse schrijfster. Daar door zijn al haar boeken in het Engels geschreven natuurlijk, normaal is dit geen probleem en worden die boeken vertaald. Nou hebben ze de Academicus Vampyrus reeks alle 6 de boeken naar het Nederlands vertaald maar de Alchemisten reeks hebben ze dat niet gedaan. Daar zijn alleen de eerste 3 van de reeks vertaald. Dat zijn:
1. Bloedverwanten
2. De gouden lelie
3. De indigo bezwering
Als je dan toch alle boeken van Richelle wilt lezen zul je die in het Engels moeten lezen. Hier onder komen allebij de lijsten te staan met de Engelse benaming. Dit geld voor de Academicus Vampyrus reeks en voor de Alchemisten reeks.

Academicus Vampyrus:
1. Vampire Academy
2. Frostbite
3. Shadow Kiss
4. Blood Promise
5. Spirit Bound
6. Last Sacrifice

De Alchemisten:
1. Bloodlines
2. Golden Lilly
3. The Indigo Spell
4. Silver Shadows
5. The Fiery Heart
6. The Ruby Circle

Als je nog zin hebt om deze blog te lezen en je bent er nog steeds niet van overtuigd dat je Academicus Vampyrus moet lezen, dan staat hier onder nog een kort stukje van het verhaal wat op de kaft staat van het boek. Veel lees plezier!

Lissa Dragomi, prinses van de Moroi, is een sterfelijke vampier die  te allen tijde beschermd moet worden tegen de Strigoi: de onsterfelijke vampiers die ongeloofelijk wreed en gevaarlijk zijn. Rose, de beste vriendin van Lissa, is een dhampier. Zij leidt een gevaarlijk leven dat in dienst staat van het beschermen van Lissa tegen de Strigoi. Die zijn namelijk vastbesloten om haar een van hen te maken. Twee jaar nadat ze uit angst zijn weggelopen van de academie van Sint-Vladimir worden Rose en Lissa opgepakt en daarnaartoe teruggebracht. Ze moeten  de verloren jaren inhalen en Rose krijgt extra trainingslessen van de knappe hoeder Dimitri Belikov. Maar zowel binnen als buiten de hekken van de academie blijven Rose en Lissa in de greep van de angst. Ze dienen de verleidingen van verboden liefdes het hoofd te bieden en altijd op hun hoede te zijn, want de Strigoi kunnen elk moment toeslaan…